Site icon Grapida

Reklame – sådan laver du en god reklame

Reklame - kend din kundetype og sælg mere

Reklame - kend din kundetype og sælg mere

Reklame | Kend din kundetype for at lave en god og sikker, målrettet reklame og sælg mere. Undgå at spilde tid og sabotere dit salg med en dårlig reklame.

Det er vigtigt at du kender og rammer din kundetype med din reklame og din visuelle kommunikation, for at tiltrække flest mulige til det du sælger.

Når du kender din kundetype, ved du præcis hvordan du skal markedsføre dig og på hvilke platforme du skal gøre det. Det er på de platforme din kundetype er på og de foretrækker. Du ved hvilken slags grafisk design, grafik, billeder og tekst de foretrækker og hvilke der blot skræmmer dem væk. Det gør din markedsføring hurtigere at fastlægge og du opnår langt bedre resultater, sælger mere og undgår at spilde tid og penge.

Det er meget forskelligt hvad de forskellige kundetyper, synes er interessant og hvad der giver dem lyst til at købe.

Inden du laver din reklame, er det derfor vigtigt at du:

  1. Får fastlagt din kundetype
  2. Når din kundetype er fastlagt, skal du fastlægge din visuelle identitet ud fra den kundetype du går efter
  3. Din kundetype afgør hvordan du skal reklamere og på hvilke platforme du skal målrette din reklame efter
  4. Din markedsføring og generelle visuelle kommunikation, danner derefter base for udførelsen af din sikre kvalitets reklame.


Målrettet og sikker reklame

Når din reklame er målrettet præcist mod din kundetype, rammer du nøjagtig det som din kundetype gerne vil have. De vil føle at lige præcis du og dine produkter kan levere det de ønsker og eftersøger. Det giver interesserede kunder og mere loyale, tilfredse kunder, der vender tilbage og køber mere.

Hvis du i dag ikke rammer præcist din kundetype, kan du bruge dine reklamepenge langt mere effektivt. Du vil spare penge og tid ved at kende din kundetype og markedsføre din reklame direkte mod den.

Gå målrettet efter een kundetype

Det er derfor meget vigtigt at gå målrettet efter een kundetype, så du tiltrækker den kundetype, frem for at forsøge at tiltrække flere. Det sidste kan resultere i at du samlet tiltrækker færre, når du ikke rammer præcist. Selvom du målrettet går efter een kundetype med din reklame og markedsføring, vil du stadig tiltrække andre kundetyper.



Vil du vide mere om din reklame rammer din kundetype?

Ring uforpligtende til mig allerede i dag på 3027 6444. kontakt@grapida.dk eller brug min kontaktformular. Kontakt mig og få hjælp til at sælge mere, og lave en god, sikker og målrettet reklame.


Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.

Få mere gratis viden i disse blogindlæg

Gratis e-bog af din egen publikation | tjen penge på e-bogen

Gratis e-bog du kan tjene penge på eller skabe glæde med | En e-bog kan være en publikation der sælges enten sammen med en papirbog eller alene. Du kan også lave en e-bog af andre publikationer, eksempelvis et katalog, magasin, brochure, folder, hæfte og lignende. Kun fantasien sætter grænser. Læs længere nede i indlægget om…

Læs mere >>

VM Cross Triatlon | Svendborg var vært bag det store arrangement

VM Cross Triatlon | Svendborg – Her kan du se en masse billeder fra arrangmentet, der blev perfekt afviklet og Svendborg fik vist sig fra sin skønneste side. Vejret var perfekt, med sol uden det blev for varmt, med en svag brise. De eneste der kom i “modvind” var svømmerne, da de var på udvejen…

Læs mere >>

Ikoner | 150 ikoner til Psykiatrien I Region Syddanmark

Grapida har hjulpet Psykiatrien i Region Syddanmark med at lave mere end 150 kvalitets ikoner til deres intranet. Ikoner er en stor hjælp for brugeren til hurtigt at afkode hvad det enkelte område på fx et intranet drejer sig om. Som et billede siger de mere end 1.000 ord. På samme måde er det nemmere…

Læs mere >>

Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling


Del indhold
Exit mobile version