Reklame – sådan laver du en god reklame

Reklame | Kend din kundetype for at lave en god og sikker, målrettet reklame og sælg mere. Undgå at spilde tid og sabotere dit salg med en dårlig reklame.

Det er vigtigt at du kender og rammer din kundetype med din reklame og din visuelle kommunikation, for at tiltrække flest mulige til det du sælger.

Når du kender din kundetype, ved du præcis hvordan du skal markedsføre dig og på hvilke platforme du skal gøre det. Det er på de platforme din kundetype er på og de foretrækker. Du ved hvilken slags grafisk design, grafik, billeder og tekst de foretrækker og hvilke der blot skræmmer dem væk. Det gør din markedsføring hurtigere at fastlægge og du opnår langt bedre resultater, sælger mere og undgår at spilde tid og penge.

Det er meget forskelligt hvad de forskellige kundetyper, synes er interessant og hvad der giver dem lyst til at købe.

Inden du laver din reklame, er det derfor vigtigt at du:

  1. Får fastlagt din kundetype
  2. Når din kundetype er fastlagt, skal du fastlægge din visuelle identitet ud fra den kundetype du går efter
  3. Din kundetype afgør hvordan du skal reklamere og på hvilke platforme du skal målrette din reklame efter
  4. Din markedsføring og generelle visuelle kommunikation, danner derefter base for udførelsen af din sikre kvalitets reklame.


Målrettet og sikker reklame

Når din reklame er målrettet præcist mod din kundetype, rammer du nøjagtig det som din kundetype gerne vil have. De vil føle at lige præcis du og dine produkter kan levere det de ønsker og eftersøger. Det giver interesserede kunder og mere loyale, tilfredse kunder, der vender tilbage og køber mere.

Hvis du i dag ikke rammer præcist din kundetype, kan du bruge dine reklamepenge langt mere effektivt. Du vil spare penge og tid ved at kende din kundetype og markedsføre din reklame direkte mod den.

Gå målrettet efter een kundetype

Det er derfor meget vigtigt at gå målrettet efter een kundetype, så du tiltrækker den kundetype, frem for at forsøge at tiltrække flere. Det sidste kan resultere i at du samlet tiltrækker færre, når du ikke rammer præcist. Selvom du målrettet går efter een kundetype med din reklame og markedsføring, vil du stadig tiltrække andre kundetyper.



Vil du vide mere om din reklame rammer din kundetype?

Ring uforpligtende til mig allerede i dag på 3027 6444. kontakt@grapida.dk eller brug min kontaktformular. Kontakt mig og få hjælp til at sælge mere, og lave en god, sikker og målrettet reklame.


Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.

Få mere gratis viden i disse blogindlæg

Frisør fotoshoot – derfor var det vigtigt at tage det “on location”

Frisør fotoshoot til frisøruddannelsesbog taget “on location” på EUC Syd, frisørskolen i Aabenraa. I den forbindelse blev der taget nogle valg, så resultatet ville blive så optimalt som muligt. Så eleverne bedst muligt kan afkode, hvad teknikkerne er. Og valgt at det skulle foregå “on location”. Godt forarbejde Opsætningen blev i bedste tv-køkken-stil, lavet inden fotooptagelserne. På… Læs mere »Frisør fotoshoot – derfor var det vigtigt at tage det “on location”

Læs mere >>

Katalog | Sådan viser DanPilot de tager ansvar og skaber sikkerhed

Katalog | DanPilot viser og fortæller om deres samfundsansvar i katalog, der er kommet i en dansk- og engelsk-sproget udgave:

Læs mere >>

Gadeskilt | Læs her om 7 fordele ved et gadeskilt

Gadeskilt i gågademiljø. Foto: Grapida Gadeskilt – brugt i hundrede af år og findes i mange forskellige udformninger og størrelser Et gadeskilt har stadig en stor berettigelse og vil blive ved med det. Først og fremmest handler det nemlig meget om synlighed, synlighed, synlighed når du skal have succes med dit projekt. Her har et gadeskilt… Læs mere »Gadeskilt | Læs her om 7 fordele ved et gadeskilt

Læs mere >>

Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.