Spring til indhold

Reklame – sådan laver du en god reklame

Reklame | Kend din kundetype for at lave en god og sikker, målrettet reklame og sælg mere. Undgå at spilde tid og sabotere dit salg med en dårlig reklame.

Det er vigtigt at du kender og rammer din kundetype med din reklame og din visuelle kommunikation, for at tiltrække flest mulige til det du sælger.

Når du kender din kundetype, ved du præcis hvordan du skal markedsføre dig og på hvilke platforme du skal gøre det. Det er på de platforme din kundetype er på og de foretrækker. Du ved hvilken slags grafisk design, grafik, billeder og tekst de foretrækker og hvilke der blot skræmmer dem væk. Det gør din markedsføring hurtigere at fastlægge og du opnår langt bedre resultater, sælger mere og undgår at spilde tid og penge.

Det er meget forskelligt hvad de forskellige kundetyper, synes er interessant og hvad der giver dem lyst til at købe.

Inden du laver din reklame, er det derfor vigtigt at du:

  1. Får fastlagt din kundetype
  2. Når din kundetype er fastlagt, skal du fastlægge din visuelle identitet ud fra den kundetype du går efter
  3. Din kundetype afgør hvordan du skal reklamere og på hvilke platforme du skal målrette din reklame efter
  4. Din markedsføring og generelle visuelle kommunikation, danner derefter base for udførelsen af din sikre kvalitets reklame.


Målrettet og sikker reklame

Når din reklame er målrettet præcist mod din kundetype, rammer du nøjagtig det som din kundetype gerne vil have. De vil føle at lige præcis du og dine produkter kan levere det de ønsker og eftersøger. Det giver interesserede kunder og mere loyale, tilfredse kunder, der vender tilbage og køber mere.

Hvis du i dag ikke rammer præcist din kundetype, kan du bruge dine reklamepenge langt mere effektivt. Du vil spare penge og tid ved at kende din kundetype og markedsføre din reklame direkte mod den.

Gå målrettet efter een kundetype

Det er derfor meget vigtigt at gå målrettet efter een kundetype, så du tiltrækker den kundetype, frem for at forsøge at tiltrække flere. Det sidste kan resultere i at du samlet tiltrækker færre, når du ikke rammer præcist. Selvom du målrettet går efter een kundetype med din reklame og markedsføring, vil du stadig tiltrække andre kundetyper.



Vil du vide mere om din reklame rammer din kundetype?

Ring uforpligtende til mig allerede i dag på 3027 6444. kontakt@grapida.dk eller brug min kontaktformular. Kontakt mig og få hjælp til at sælge mere, og lave en god, sikker og målrettet reklame.


Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.

Få mere gratis viden i disse blogindlæg

Reklame – sådan laver du en god reklame

Reklame | Kend din kundetype for at lave en god og sikker, målrettet reklame og sælg mere. Undgå at spilde tid og sabotere dit salg med en dårlig reklame. Det er vigtigt at du kender og rammer din kundetype med din reklame og din visuelle kommunikation, for at tiltrække flest mulige til det du sælger.…

Læs mere >>

Ukraine | Sådan kan du hjælpe ukrainske flygtninge

Ukraine | Hent denne informations flyer og vær med til at hjælpe ukrainske flygtninge. Du kan hjælpe ukrainske flygtninge ved at kunne fortælle dem hvordan og hvor de kan blive hjulpet væk fra krigens rædsler i Ukraine og til Danmark. Der er også info om hjælp til når de er kommet til Danmark. Informationerne kan…

Læs mere >>

Bøger og publikationer – sådan sælger din udgivelse bedst

Bøger og publikationer er vigtige når du skal formidle viden, budskaber eller sælge dine produkter. Er der noget du skal tage højde for og gardere dig mod, når du skal tilrettelægge din bog eller din publikation, udover det faglige og tekstkorrektur og hvilken slags udgivelse det er? Ja, det er der. Læs hvad det er…

Læs mere >>

Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling


Del indhold

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

En ny award til Grapida

Læs også vigtig information nederst i pop-up’en INDEN du klikker denne pop-up væk!

Som indehaver af Grapida, er jeg meget stolt over at kunne informere om, at I EU Business News femte årlige Scandinavian Business Awards 2024, er Grapida blevet tildelt award’en:

Best Graphic Design & Marketing Company 2024 — Funen


Derudover blev Grapida i 2021, ligeledes af EU Business Awards, tildelt award’en Best Graphic Design & Content Marketing Agency 2021.


 

Vigtig information

Samtidig med, kan jeg også informere om, at Grapida har indstillet sine produktionsaktiviteter på ubestemt tid.
Jeg vil gerne takke alle, som har vist mig den ære og tillid, at lade mig hjælpe jer med små som store grafiske-, fotografiske- og marketingsprojekter.
Grapida hjemmesiden vil ikke blive yderligere udviklet, men blot bestå i et stykke tid, hvor alle i den tid derfor kan hente og få gratis viden og tips.

Venlig hilsen Stig Bing, Grapida

sb@grapida.dk | Tlf. 44 102 112