5 vigtige valg ved frisørfotooptagelse til fagbog

Frisørfotooptagelse til frisøruddannelsesbog taget “on location” på SDE (Syddansk Erhvervsskole), frisørskolen i Odense. I den forbindelse blev der lavet nogle valg, så resultatet ville blive så optimale som muligt, så eleverne bedst muligt kan afkode, hvad teknikkerne er.

Inden optagelserne blev det valgt at få undervisere fra frisørskoler til at lave opstillingerne, så fagligheden var helt i orden. Grapida havde fotoudstyr med, så resultatet blev uden forstyrrende elementer i baggrunden og ligner studiefotooptagelser.

Til denne fotooptagelseopgave blev der valgt at bruge frisørhoveder, i stedet for levende modeller, for at fokus ville være på frisurerne og hvordan teknikken skulle være, frem for på modellen.
1. Til denne frisørfotooptagelse blev der valgt at bruge et frisørhoved, i stedet for en levende model, for at fokus ville være på frisuren og hvordan teknikken skulle være, frem for på modellen. Vigtigt er det også at der er stor skarphed, så der bliver mange detaljer. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
Der blev gået tæt på motivet, så eleverne for alvor kan se detaljerne.
2. Der blev gået tæt på motivet, så eleverne for alvor kan se detaljerne. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
 Der blev valgt at bruge en lys baggrund på alle billeder, for at det passer med øvrige fotooptagelser i resten af bogen.
3. Der blev valgt at bruge en lys baggrund på alle frisørfotooptagelserne, for at det passer med de øvrige fotooptagelser i resten af frisørbogen. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
4. Der blev valgt at bruge et frisørhoved med mørkt hår på denne frisørfotooptagelse, for at håret og teknikken stod tydelig frem på det lyse papir. Lys blev indstillet så papiret forsat kan ses på en lys baggrund. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
Den meget lille dybdeskarphed er med til at få fokus på området der skal fremhæves.
5. Den meget lille dybdeskarphed i denne frisørfotooptagelse er med til at få fokus på området der skal fremhæves. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.

 


Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.


Seneste blogindlæg

  • Producere en publikation – 5 vigtige ting du skal gøre

    Når du skal producere en publikation, eksempelvis en brochure, et katalog eller en bog, er der 5 vigtige tekniske ting du skal gøre. Med lidt viden – som du får kendskab til herunder – og et minimalt tidsforbrug på at udføre det, kan du lave publikationer på et professionelt niveau. Der er yderligere hjælp at hente… Læs mere »Producere en publikation – 5 vigtige ting du skal gøre

  • Udendørs skilte | 9 tips til en effektiv kampagne

    Udendørs skilte kampagne | Læs her 9 effektive tips og tricks til hvordan du får en effektiv gadeskilt kampagne, der får kunder ind i din virksomhed. Udendørs skilte kampagne: få effektive tips til din skilte kampagne 1. Først og fremmest: Find ud af hvad du gerne vil opnå med din kampagne Eksempelvis, om det er… Læs mere »Udendørs skilte | 9 tips til en effektiv kampagne

  • Emotionelle kundetyper - Svendborg
    Emotionelle kundetyper, sådan får du loyale kunder, sælg mere

    Emotionelle kundetyper – Læs herunder, hvordan du med en sikker metode, får flere loyale kunder og sælger mere. De fleste virksomheder saboterer deres eget salg med én af to fejl. Få at vide hvilke fejl det er, længere nede i artiklen. Det handler kort fortalt om at du skal målrette al din markedsføring og branding… Læs mere »Emotionelle kundetyper, sådan får du loyale kunder, sælg mere

  • e-bog-guide-fra-bog-til-ebog-grapida-stig-bing_1280x720
    E-bog guide: sådan laver du nemt og sikkert en e-bog

    E-bog på en nem og sikker måde Får du af og til lavet en publikation, eksempelvis en bog, et katalog, et magasin eller en brochure? Måske du selv har lavet en publikation? Og kunne du eksempelvis tænke dig at give eller sælge en e-bog af publikationen til en kunde, eller lave en e-bog for en… Læs mere »E-bog guide: sådan laver du nemt og sikkert en e-bog

  • Fotos taget med smartphone, kan de bruges professionelt?

    77,3 procent af danskerne har en smartphone. Det er verdensrekord blandt alle verdens lande! Med disse smartphones bliver der taget rigtig mange fotos bare i Danmark og det giver brugeren mulighed for, billigt og nemt, at tage sine egne fotos. Følger kvaliteten så med og kan fotos taget med smartphone bruges professionelt? – I et… Læs mere »Fotos taget med smartphone, kan de bruges professionelt?

Bliv klogere på grafisk fremstilling


Del med andre: Facebooktwitterlinkedinmail

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *