Udendørs skilte | 9 tips til en effektiv kampagne

  • af

Udendørs skilte kampagne | Læs her 9 effektive tips og tricks til hvordan du får en effektiv gadeskilt kampagne, der får kunder ind i din virksomhed.

Udendørs skilte kampagne: få effektive tips til din skilte kampagne

Udendørs skilte kampagne: få effektive tips til din skilte kampagne

1. Først og fremmest: Find ud af hvad du gerne vil opnå med din kampagne

Eksempelvis, om det er at fysisk trække flere kunder ind i din virksomhed eller generelt skabe opmærksomhed om din virksomhed. Det kan være du har et bestemt produkt, du vil gøre opmærksom på.

2. Definer din kundetype

Hvem er det du gerne vil skabe kontakt til, med din kampagne og din generelle marketing og øvrige markedsførings produkter.

3. Målret din udendørs skilte kampagne

Opnå kontakt til din målgruppe og opnår det du ønsker med din gadeskilt kampagne.


Gadeskilt i gågademiljø. Klik på billedet for stor størrelse. Foto: Grapida  Læs også: GADESKILT | LÆS HER OM 7 FORDELE VED ET GADESKILT


4. Fastlæg din virksomheds visuelle udtryk

Der skal være overensstemmelse mellem det visuelle udtryk og din virksomheds brand. Forbrugeren skal kunne visuelt genkende det visuelle og forbinde det med din virksomhed. Hvis du eksempelvis har eksklusive produkter, skal det også afspejles i dit visuelle udtryk i din gadeskilt kampagne.

5. Keep it simple – gør det enkelt

Kunden skal hurtigt kunne kode dit budskab af. Et godt råd i den forbindelse er: Kill your darlings. Jo mere der er på dit udendørs skilt jo større risiko er der for at du ikke får dit budskab igennem. Det gør at du ikke får den ønskede effekt.

6. Lav materialet til gadeskiltet

Jeg vil anbefale Adobe InDesign til at lave opsætningen af dit gadeskilt i. Skal du bruge fotos, vil jeg anbefale Adobe Photoshop til billedbehandlingen. Illustrationer laver du bedst i Adobe Illustrator. Få printet indholdet til dit gadeskilt ud.

7. Placer gadeskiltet

Sæt dit gadeskilt, hvor du får størst mulig synlighed til din kundetype.

8. Følg op

Følg din gadeskilt kampagne op med tilsvarende indhold på sociale medier, eksempelvis på Facebook. Derved kan kunden genkende det og blive mindet om det. Det giver den største effekt.

9. Evaluer kampagnen

Opnåede du det du ville? – Hvad virkede, hvad gjorde ikke? – Hvor kan du gøre det bedre næste gang? – Hvad kan du tage med fra kampagnen, til andre kampagner?

Udendørs skilte – Vigtigt at dit hovedbudskab kommer igennem. Her er det, at her ligger en grafisk designer og fotograf der er marketinguddannet ved Institut for Kundetyper.

Er du i tvivl om noget med din udendørs skilte kampagne?

Kunne du bruge noget hjælp til din gadeskilt kampagne/noget du er i tvivl om? Så ring helt uforpligtende til mig på 44 102 112 eller kontakt migkontakt@grapida.dk


Seneste blogindlæg

  • Producere en publikation – 5 vigtige ting du skal gøre

    Når du skal producere en publikation, eksempelvis en brochure, et katalog eller en bog, er der 5 vigtige tekniske ting du skal gøre. Med lidt viden – som du får kendskab til herunder – og et minimalt tidsforbrug på at udføre det, kan du lave publikationer på et professionelt niveau. Der er yderligere hjælp at hente… Læs mere »Producere en publikation – 5 vigtige ting du skal gøre

  • Udendørs skilte | 9 tips til en effektiv kampagne

    Udendørs skilte kampagne | Læs her 9 effektive tips og tricks til hvordan du får en effektiv gadeskilt kampagne, der får kunder ind i din virksomhed. Udendørs skilte kampagne: få effektive tips til din skilte kampagne 1. Først og fremmest: Find ud af hvad du gerne vil opnå med din kampagne Eksempelvis, om det er… Læs mere »Udendørs skilte | 9 tips til en effektiv kampagne

  • Emotionelle kundetyper - Svendborg
    Emotionelle kundetyper, sådan får du loyale kunder, sælg mere

    Emotionelle kundetyper – Læs herunder, hvordan du med en sikker metode, får flere loyale kunder og sælger mere. De fleste virksomheder saboterer deres eget salg med én af to fejl. Få at vide hvilke fejl det er, længere nede i artiklen. Det handler kort fortalt om at du skal målrette al din markedsføring og branding… Læs mere »Emotionelle kundetyper, sådan får du loyale kunder, sælg mere

  • e-bog-guide-fra-bog-til-ebog-grapida-stig-bing_1280x720
    E-bog guide: sådan laver du nemt og sikkert en e-bog

    E-bog på en nem og sikker måde Får du af og til lavet en publikation, eksempelvis en bog, et katalog, et magasin eller en brochure? Måske du selv har lavet en publikation? Og kunne du eksempelvis tænke dig at give eller sælge en e-bog af publikationen til en kunde, eller lave en e-bog for en… Læs mere »E-bog guide: sådan laver du nemt og sikkert en e-bog

  • Fotos taget med smartphone, kan de bruges professionelt?

    77,3 procent af danskerne har en smartphone. Det er verdensrekord blandt alle verdens lande! Med disse smartphones bliver der taget rigtig mange fotos bare i Danmark og det giver brugeren mulighed for, billigt og nemt, at tage sine egne fotos. Følger kvaliteten så med og kan fotos taget med smartphone bruges professionelt? – I et… Læs mere »Fotos taget med smartphone, kan de bruges professionelt?

Bliv klogere på grafisk fremstilling


Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.



Tips: Undgå en af disse to markedsførings fejl
De fleste virksomheder saboterer deres eget salg med en af disse to fejl

– Oftest uden at opdage det

  • FEJL 1: Narcisistisk markedsføring – dvs. markedsføring, som man selv kan lide, fremfor at målrette det, mod hvad ens kundetype kan lide.
  • FEJL 2: Slesk markedsføring – dvs. markedsføring, der alene bygger på data. Det målrettes mod det de fleste kan lide, og ikke mod hvad ens kundetype kan lide.
GRATIS: 20 minutters gratis afklarende telefonsamtale

Ring til 44 102 112 eller kig ind til en kop kaffe i Gerritsgade 8, 1. i Svendborg og få 20 minutters gratis rådgivning af Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, og grafisk designer Stig Bing.
Find ud af, om dit grafiske design, fotos og hele markedsføringen har en af de to fejl, de fleste virksomheder laver. Få også at vide, hvordan du sikrer dig mod, at lave en af de to markedsførings fejl.

Del med andre: Facebooktwitterlinkedinmail

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *