Udendørs skilte kampagne | Læs her 9 sikre tips og tricks til hvordan du får en sikker gadeskilt kampagne, der får kunder ind i din virksomhed.
Udendørs skilte kampagne: få sikre tips til din skilte kampagne
1. Først og fremmest: Find ud af hvad du gerne vil opnå med din kampagne
Eksempelvis, om det er at fysisk trække flere kunder ind i din virksomhed eller generelt skabe opmærksomhed om din virksomhed. Det kan være du har et bestemt produkt, du vil gøre opmærksom på.
2. Definer din kundetype
Hvem er det du gerne vil skabe kontakt til, med din kampagne og din generelle marketing og øvrige markedsførings produkter.
3. Målret din udendørs skilte kampagne
Opnå kontakt til din målgruppe og opnår det du ønsker med din gadeskilt kampagne.
Læs også: GADESKILT | LÆS HER OM 7 FORDELE VED ET GADESKILT
4. Fastlæg din virksomheds visuelle udtryk
Der skal være overensstemmelse mellem det visuelle udtryk og din virksomheds brand. Forbrugeren skal kunne visuelt genkende det visuelle og forbinde det med din virksomhed. Hvis du eksempelvis har eksklusive produkter, skal det også afspejles i dit visuelle udtryk i din gadeskilt kampagne.
5. Keep it simple – gør det enkelt
Kunden skal hurtigt kunne kode dit budskab af. Et godt råd i den forbindelse er: Kill your darlings. Jo mere der er på dit udendørs skilt jo større risiko er der for at du ikke får dit budskab igennem. Det gør at du ikke får den ønskede effekt.
6. Lav materialet til gadeskiltet
Jeg vil anbefale Adobe InDesign til at lave opsætningen af dit gadeskilt i. Skal du bruge fotos, vil jeg anbefale Adobe Photoshop til billedbehandlingen. Illustrationer laver du bedst i Adobe Illustrator. Få printet indholdet til dit gadeskilt ud.
7. Placer gadeskiltet
Sæt dit gadeskilt, hvor du får størst mulig synlighed til din kundetype.
8. Følg op
Følg din gadeskilt kampagne op med tilsvarende indhold på sociale medier, eksempelvis på Facebook. Derved kan kunden genkende det og blive mindet om det. Det giver den største effekt.
9. Evaluer kampagnen
Opnåede du det du ville? – Hvad virkede, hvad gjorde ikke? – Hvor kan du gøre det bedre næste gang? – Hvad kan du tage med fra kampagnen, til andre kampagner?
Er du i tvivl om noget med din udendørs skilte kampagne?
Kunne du bruge noget hjælp til din gadeskilt kampagne/noget du er i tvivl om? Så ring helt uforpligtende til mig på 44 102 112 eller kontakt mig på kontakt@grapida.dk.
Få mere gratis viden i disse blogindlæg
Gadeskilt | Læs her om 7 fordele ved et gadeskilt
Gadeskilt i gågademiljø. Foto: Grapida Gadeskilt – brugt i hundrede af år og findes i mange forskellige udformninger og størrelser Et gadeskilt har stadig en stor berettigelse og vil blive ved med det. Først og fremmest handler det nemlig meget om synlighed, synlighed, synlighed når du skal have succes med dit projekt. Her har et gadeskilt…
Emotionelle kundetyper, sådan får du loyale kunder, sælg mere
Emotionelle kundetyper – Læs herunder, hvordan du med en sikker metode, får flere loyale kunder og sælger mere. De fleste virksomheder skader deres eget salg med én af to fejl. Få at vide hvilke fejl det er, længere nede i artiklen. Det handler kort fortalt om at du skal målrette al din markedsføring og branding…
Udendørs skilte | 9 tips til en sikker kampagne
Udendørs skilte kampagne | Læs her 9 sikre tips og tricks til hvordan du får en sikker gadeskilt kampagne, der får kunder ind i din virksomhed. Udendørs skilte kampagne: få sikre tips til din skilte kampagne 1. Først og fremmest: Find ud af hvad du gerne vil opnå med din kampagne Eksempelvis, om det er…
Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling
Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling
Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation
Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.
Du kan ALTID melde fra igen.
Tips: Undgå en af disse to visuel kommunikations fejl
De fleste virksomheder* skader deres eget salg med en af disse to fejl
– Oftest uden at opdage det
FEJL 1: EGOCENTRERET VISUEL KOMMUNIKATION – dvs. grafisk materiale, fotos og markedsføring, som man selv kan lide, fremfor at målrette det, mod det ens kundetype kan lide.
2: BEHAGESYG VISUEL KOMMUNIKATION – dvs. grafisk materiale, fotos og markedsføring, der alene bygger på data. Det målrettes mod det de fleste kan lide, og ikke mod det ens kundetype kan lide.
*95 % af danske virksomheder skader deres salg
TILBUD: 20 minutters gratis rådgivning af grafisk designer
Ring til 44 102 112 og få 20 minutters gratis rådgivning af Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, og grafisk designer Stig Bing.
Find ud af, om dit grafisk materiale, fotos og hele markedsføringen har en af de to fejl, de fleste virksomheder laver. Få også at vide, hvordan du sikrer dig mod, at lave en af de to fejl.