Spring til indhold

Udendørs skilte | 9 tips til en sikker kampagne

  • af

Udendørs skilte kampagne | Læs her 9 sikre tips og tricks til hvordan du får en sikker gadeskilt kampagne, der får kunder ind i din virksomhed.

Udendørs skilte kampagne: få effektive tips til din skilte kampagne

Udendørs skilte kampagne: få sikre tips til din skilte kampagne

1. Først og fremmest: Find ud af hvad du gerne vil opnå med din kampagne

Eksempelvis, om det er at fysisk trække flere kunder ind i din virksomhed eller generelt skabe opmærksomhed om din virksomhed. Det kan være du har et bestemt produkt, du vil gøre opmærksom på.

2. Definer din kundetype

Hvem er det du gerne vil skabe kontakt til, med din kampagne og din generelle marketing og øvrige markedsførings produkter.

3. Målret din udendørs skilte kampagne

Opnå kontakt til din målgruppe og opnår det du ønsker med din gadeskilt kampagne.


Gadeskilt i gågademiljø. Klik på billedet for stor størrelse. Foto: Grapida  Læs også: GADESKILT | LÆS HER OM 7 FORDELE VED ET GADESKILT


4. Fastlæg din virksomheds visuelle udtryk

Der skal være overensstemmelse mellem det visuelle udtryk og din virksomheds brand. Forbrugeren skal kunne visuelt genkende det visuelle og forbinde det med din virksomhed. Hvis du eksempelvis har eksklusive produkter, skal det også afspejles i dit visuelle udtryk i din gadeskilt kampagne.

5. Keep it simple – gør det enkelt

Kunden skal hurtigt kunne kode dit budskab af. Et godt råd i den forbindelse er: Kill your darlings. Jo mere der er på dit udendørs skilt jo større risiko er der for at du ikke får dit budskab igennem. Det gør at du ikke får den ønskede effekt.

6. Lav materialet til gadeskiltet

Jeg vil anbefale Adobe InDesign til at lave opsætningen af dit gadeskilt i. Skal du bruge fotos, vil jeg anbefale Adobe Photoshop til billedbehandlingen. Illustrationer laver du bedst i Adobe Illustrator. Få printet indholdet til dit gadeskilt ud.

7. Placer gadeskiltet

Sæt dit gadeskilt, hvor du får størst mulig synlighed til din kundetype.

8. Følg op

Følg din gadeskilt kampagne op med tilsvarende indhold på sociale medier, eksempelvis på Facebook. Derved kan kunden genkende det og blive mindet om det. Det giver den største effekt.

9. Evaluer kampagnen

Opnåede du det du ville? – Hvad virkede, hvad gjorde ikke? – Hvor kan du gøre det bedre næste gang? – Hvad kan du tage med fra kampagnen, til andre kampagner?

Udendørs skilte – Vigtigt at dit hovedbudskab kommer igennem. Her er det, at her ligger en grafisk designer og fotograf der er marketinguddannet ved Institut for Kundetyper.

Er du i tvivl om noget med din udendørs skilte kampagne?

Kunne du bruge noget hjælp til din gadeskilt kampagne/noget du er i tvivl om? Så ring helt uforpligtende til mig på 44 102 112 eller kontakt migkontakt@grapida.dk


Få mere gratis viden i disse blogindlæg

Ikoner | 150 ikoner til Psykiatrien I Region Syddanmark

Grapida har hjulpet Psykiatrien i Region Syddanmark med at lave mere end 150 kvalitets ikoner til deres intranet. Ikoner er en stor hjælp for brugeren til hurtigt at afkode hvad det enkelte område på fx et intranet drejer sig om. Som et billede siger de mere end 1.000 ord. På samme måde er det nemmere…

Læs mere >>

Bøger og publikationer – sådan sælger din udgivelse bedst

Bøger og publikationer er vigtige når du skal formidle viden, budskaber eller sælge dine produkter. Er der noget du skal tage højde for og gardere dig mod, når du skal tilrettelægge din bog eller din publikation, udover det faglige og tekstkorrektur og hvilken slags udgivelse det er? Ja, det er der. Læs hvad det er…

Læs mere >>

Freelance grafiker | Sådan sikrer du dig at din grafiker er god

Grafisk designer & fotograf Stig Bing. Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper. Artikel forfatter. Freelance grafiker | Synes du at en dygtig freelance grafiker er dyr, så prøv at bruge en dårlig. Du sikrer dig at undgå en dårlig grafiker,hvor du risikerer at spilde tid og penge, ved at spørge ind til om din grafiker lever…

Læs mere >>

Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling

Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.


Tips: Undgå en af disse to visuel kommunikations fejl

De fleste virksomheder* skader deres eget salg med en af disse to fejl

– Oftest uden at opdage det

FEJL 1: EGOCENTRERET VISUEL KOMMUNIKATION – dvs. grafisk materiale, fotos og markedsføring, som man selv kan lide, fremfor at målrette det, mod det ens kundetype kan lide.

2: BEHAGESYG VISUEL KOMMUNIKATION – dvs. grafisk materiale, fotos og markedsføring, der alene bygger på data. Det målrettes mod det de fleste kan lide, og ikke mod det ens kundetype kan lide.

*95 % af danske virksomheder skader deres salg

TILBUD: 20 minutters gratis rådgivning af grafisk designer

Ring til 44 102 112 og få 20 minutters gratis rådgivning af Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, og grafisk designer Stig Bing.
Find ud af, om dit grafisk materiale, fotos og hele markedsføringen har en af de to fejl, de fleste virksomheder laver. Få også at vide, hvordan du sikrer dig mod, at lave en af de to fejl.

Del indhold

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

En ny award til Grapida

Læs også vigtig information, om denne hjemmeside, nederst i pop-up’en, INDEN du klikker denne pop-up væk!

Som indehaver af Grapida, er jeg meget stolt over at kunne informere om, at i EU Business News femte årlige Scandinavian Business Awards 2024, er Grapida blevet tildelt award’en:

Best Graphic Design & Marketing Company 2024 — Funen


Derudover blev Grapida i 2021, ligeledes af EU Business Awards, tildelt award’en Best Graphic Design & Content Marketing Agency 2021.


 

Vigtig information om denne hjemmeside 

Samtidig med, kan jeg også informere om, at Grapida har indstillet sine produktionsaktiviteter på ubestemt tid.
Jeg vil gerne takke alle, som har vist mig den ære og tillid, at lade mig hjælpe jer med små som store grafisk design, foto- og marketingsprojekter.
Grapida hjemmesiden vil ikke blive yderligere udviklet, men blot bestå i et stykke tid, hvor alle i den tid derfor kan hente og få gratis viden og tips.

Venlig hilsen Stig Bing, Grapida

kontakt@grapida.dk | Tlf. 44 102 112