Telefon 3027 6444 | Mail: kontakt@grapida.dk 

Sådan hjælper oversigtskort dine kunder og du bliver set

Oversigtskort | På et oversigtskort kan du fx angive hvor de nærmeste parkeringsmuligheder er, i forhold til dit firma, butik eller forening. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.

Oversigtskort | På et oversigtskort kan du fx angive hvor de nærmeste parkeringsmuligheder er, i forhold til dit firma, butik eller forening. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.

Oversigtskort hjælper dine kunder med at finde dit firma, butik eller forening – læs her hvordan du med oversigtskort kan skabe værdi for dine kunder, der hjælper til at give dem lyst til at købe og dit virksomhed bliver set.

Oversigtskort siger mere end 1.000 ord

Man siger et billede siger mere end 1.000 ord. På samme måde er det med et oversigtskort. Her kan du visuelt fortælle en hel masse til dine kunder, i stedet for en lang tekst. Hvis du fx skulle beskrive med ord, hvor parkeringspladserne ligger i forhold til firmaet, og hvlke vej man skal gå derhen, vil det kræve en del tekst. Det ville give mange flere muligheder for misforståelser og de færreste ville reelt læse eller forstå det.

På kortet ovenover kan du hurtigt afkode:

  • Hvilken by virksomheden ligger i.
  • Der er mange parkerings muligheder tæt på.
  • Hvilken parkeringsplads der er mest optimal at parkere på og hvordan du kommer hen til virksomheden, fra parkeringspladsen.
  • Der er en togstation lige i nærheden.
  • Du får også indblik i hvor langt der er ud fra afstandsviseren.
  • Hvad de enkelte gader omkring hedder.
  • Hvad vej kortet vender i forhold til nord-syd.
  • Du får af vide hvilket virksomhed det er.
  • Hvor virksomheden præcis ligger.
  • I hvilken bygning virksomheden ligger i.
Du kan lave endnu et oversigtskort til når brugeren er helt tæt på dit firma. Og på den måde hjælpe dem det sidste stykke vej.

Du kan lave endnu et oversigtskort til når brugeren er helt tæt på dit firma. Og på den måde hjælpe dem det sidste stykke vej.

Brug oversigtskort som en naturlig del af din service. Placer dem hvor de giver størst værdi og hjælp for dine kunder. Sæt dem fx i dine publikationer, på din virksomheds hjemmeside, Facebook-side, på flyers, kataloger, rollups, gadeskilte. Mulighederne er mange.

Du får skabt værdi for dine kunder, og gjort opmærksom på dit firma. Det gør at du bliver set. Og vigtigst af alt, du hjælper dine kunder og undgår at kunderne går andre steder hen.


Gadeskilt kampagne – Guide: få effektive tips og råd til din kampagne  Læs også: Gadeskilt kampagne | guide: 9 tips til en effektiv kampagne


Ved at lave dine egne kort, fremfor for at bruge et standardkort, kan du:

1. Fremhæve lige præcis det du gerne vil have fremhævet. Det der kan skabe værdi for netop dine kunder og vil hjælpe med at give dem lyst til at købe.

2. Du kan hjælpe dine kunder til at finde dit firma, butik eller forening, så optimalt som muligt.

3. Tilpasse dine oversigtkort, til at få designet og farver til at passe til din designlinje. Derved skaber du genkendelighed, der gør at dine kunder hurtigt afkoder, at det er dit firma der henvises til.

4. Du kan lave dine oversigtskort med lige netop det udsnit du synes, giver den bedste hjælp til dine kunder.

Du kan med andre ord, lave kortene præcis som du ønsker, til glæde og hjælp for dine kunder og for at din virksomhed bliver set og fundet bedst muligt.

Psykiatrien i Region Syddanmarks oversigtskort hjælper deres brugere

Psykiatrien i Region Syddanmark, hjælper nu deres brugere og deres pårørende med at finde deres afdelinger. De skaber derved værdi for deres brugere. De har fået lavet mere end 25 oversigtkort der tydeligt viser hvor alle deres afdelinger er og især vigtigt: hvor der er parkeringsmuligheder lige i nærheden og præcis hvor indgangene er.

Oversigtskort Kolding

Oversigtskortene er lavet ud fra de frie kortdata der blev givet fri i 2013. Kortene bliver løbende opdateret.

Der blev truffet nogle valg i forbindelsen med Psykiatrien i Region Syddanmark kort

1. Kortene skulle kunne produceres, så materialet også fremadrettet kan bruges til store størrelser. Derfor blev der valgt at kortene skulle laves i vektor-format. Det gør at kortene kan skaleres uendeligt uden kvalitetstab.

2. For at kortene blev så billige som mulige, blev der opsat en effektiv produktionsgang.

3. Grafisk blev der truffet nogle farvevalg der gør det så nemt som muligt, for kunden at afkode kortet. Derved kan kunden nemmest muligt finde dit firma.

4. Kortene blev lavet i CMYK farveformatet der er til tryk. Det gør at farverne i kortene ser ens ud, uanset om det til tryk eller bruges digitalt, fx på Facebook.

Er du i tvivl om noget med dit oversigtskort?

Kunne du bruge noget hjælp til dit oversigtskort til dit firma, butik eller forening, eller er der noget du er i tvivl om? – Måske du gerne vil have flere oversigtskort-tips? – Så ring helt uforpligtende til mig på 3027 6444 eller kontakt mig på kontakt@grapida.dk. Måske du blot har brug for et gratis råd


Hvad har du gjort for at sikre dig mod akutte grafisk tekniske produktionsfejl?

Sikre dig og få besked om faglig viden, til at undgå tekniske fejl i jeres grafiske produktion.

Sikre dig og tilmeld dig nyhedsbrevet. Få besked hver gang der er ny faglig viden, om det tekniske i grafisk produktion.

Dette nyhedsbrev er specifikt målrettet til jer, der:
• Har uddannelse, ansættelse, erfaring eller interesse i grafisk produktion og visuel kommunikation
• Er i tvivl om hvordan I teknisk skal producere jeres trykte eller digitale materiale
• Har måttet kassere trykt materiale på grund af tekniske produktionsfejl og frygter at levere for sent
• Er usikre og utrygge ved, at tjekke jeres pdf-filer og at sende dem til tryk, fordi I frygter der er fejl i dem
• Nogle gange føler ubehag og er stressede over at lave grafiske opgaver i sidste øjeblik
• Vil spare tid og penge ved at få faglig viden direkte i jeres mail indbakke og undgå tvivl, fejl, frygt og stress.


Se alle blogindlæg her

Læs de seneste blogindlæg:



Del med andre: Facebooktwitterlinkedinmail

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Hvad har I gjort for at sikre jer mod akutte grafisk tekniske produktionsfejl?

pdf-support

Lige nu kan I sikre jer og få specialist support, i form af akut råd og vejledning til det tekniske i jeres grafiske produktion og akut tjek af jeres pdf-filer.

I skal blot …

  1. tilmelde jer nyhedsbrevet herunder og derefter
  2. kontakte mig på telefon 3027 6444 og få løst jeres udfordringer.

Få mere at vide: grafiskbrandslukning.dk