Freelance grafiker | Du må godt forvente dette af din grafiker



Freelance grafiker | Jo højere krav din freelance grafiker stiller til sig selv, jo højere kvalitet og mere gennemarbejdede produkter får du.  

Krav kan både være høj kvalitet til design, opsætning og levering. Det kan være krav til at grafikerens slut-materiale er teknisk nemt at arbejde videre med. Det kan være krav til at grundmaterialet, eksempelvis opsætningen i InDesign, er i orden. Det handler også om kvalitet i levering og generel forståelse af de stillede opgaver.

Du må godt forvente at en freelance grafiker leverer det ypperste og stiller krav til sig selv – Høj kvalitet, stor faglig viden og pålidelighed – hver gang. Derfor: forvent at din grafiker skal …

1.  kunne levere høj kvalitet og gennemtænkte produkter til tiden

Sælg mere med høj kvalitet og flotte visuelle gennemtænkte kommunikations-produkter. Du får mere ro og overskud til, at gøre det du er god til, når du er tryg ved, at din grafiker ved hvad han laver og at han leverer til tiden.

2.  med en sikker metode, hjælpe dig, til at sælge mere og få flere loyale kunder

Din grafiker skal kunne hjælpe dig med at målrette al din markedsføring og branding mod én kundetype. Din grafiker skal være Certificeret Emotionelle Kundetyper ekspert. Det har de fordele for dig, at du sælger mere og får flere loyale kunder. Det har også den fordel at din markedsføring bliver nem at lave, fordi du ved nøjagtig hvordan den skal laves og hvor du skal reklamerer for din virksomhed.
Læs mere her: Emotionelle kundetyper – få flere loyale kunder, sælg mere

3. have en særlig sans for visuelle udtryk og visuel identitet

Det er vigtigt at grafikeren er idérig og dygtig til at sammensætte farver og former, så det grafiske design passer til målgruppen, kundetypen og konteksten. Grafikeren skal være i stand til at overholde retningslinjerne fra din designmanual. Det skal grafikeren kunne, for at det grafiske udtryk passer sammen med din øvrige visuelle kommunikations identitet. Det er vigtigt at kunder kan genkende dit brand ud fra designet. 

4. lave reklamevideoer til brug på internettet

En ny undersøgelse blandt internetbrugere spår, at videoindhold vil stå for mere end 80% af al webtrafik i løbet af 2019. Efterspørgslen på kreativt indhold i form af små videoer til sociale medier, produkt- og virksomhedspræsentationer, animationer og interaktivitet skyldes, at vi som forbrugere konsumerer mere og mere interaktivt indhold. Videoer har den store fordel, at de kan fange en brugers opmærksomhed endnu hurtigere og i længere tid, end traditionelt reklamemateriale.

5. kende kende forskel på vektor- og bitmap grafik

Grafikeren skal vide hvilket grafikformat der skal bruges hvornår og til hvad. Og hvilken opløsning bitmap-grafik skal have. Det skal din grafiker vide for at dine produkter i slutresultatet fremstår teknisk flot.

Få høj kvalitet og gennemtænkte produkter. Det giver dig mere ro og overskud til, at gøre det du er god til, når du er tryg ved, at din grafiker ved hvad han laver.

6. vide alt om RGB og CMYK

Og hvilke format der er til hvad og hvornår de bruges. Generelt ved, hvordan materiale skal leveres til tryk og skærm. Ved alt om farvedækning og trykprocesser generelt. Skal vide hvornår og hvordan overprint bruges. Dette for at dine produkter fremstår med størst mulige kvalitet.

7. kende til hvilke computer-programmer der er bedst at bruge til de enkelte opgaver

Det skal grafikeren, for at dine produkter bliver bedst mulige. Grafikeren skal også vide hvordan vedkommende producerer bedst muligt. Derved spares tid. Dine produkter bliver fremstillet bedst muligt og du betaler ikke for unødvendig brug af tid.


  Læs også: PRODUCERE EN PUBLIKATION – 5 VIGTIGE TEKNISKE TING DU SKAL GØRE


8. have styr på hvordan al produktion sættes mest optimalt til digitalt brug

Al produktion skal sættes på en måde, der gør det nemt at lave digitale produkter, som fx en e-bog. Det gør at der nemt kan laves digitale udgaver af dine produkter. 

Få en gratis ebog, af en af dine udgivelser | tjen penge på ebogen eller skab glæde ved at give den som kundegave.     Læs også: GRATIS EBOG AF EN AF DINE EGNE UDGIVELSER | TJEN PENGE PÅ EBOGEN


9. kunne lave grafik til digitale medier

Grafik til digitale medier skal laves i mange forskellige størrelser og i mange forskellige slags fil-formater. Dem skal din grafiker kende til, for at din grafik bliver lavet i den rigtige størrelse og i det rigtige format. Det gør at din grafik bliver præsenteret bedst muligt på forskellige platforme. Eksempelvis på mobiltelefoner, tablets og computerskærme.

10. være i stand til at billedbehandle

Jo bedre billedbehandling din freelance grafiker kan lave, jo flotte billeder får du. Du sælger mere med billeder i højst mulige kvalitet.

11. kunne sætte formler korrekt ind i en bog

Det stiller store krav til teknisk know-how, for at kunne håndtere det, så det bliver trykt korrekt. Det gør at du er i gode hænder teknisk set og du derfor kan have tillid til den tekniske kvalitet.

Word formler i en bog: Teknisk Matematik 2.     Læs også: WORD FORMLER I EN BOG – LÆS HER HVORDAN DU GØR DET


12. være i stand til at tjekke om de filer der bliver sendt til tryk, teknisk er i orden

Når trykfilerne er i orden, slipper du for spildtid og frustrationer over den ekstra brugte tid. Ikke mindst over din egen brugte tid, hvis tryk-filer skal sendes flere gange, og du bliver afbrudt.

13. kunne opsætte og tilpasse et Enfocus Pitstop Server pdf-workflow

Et Enfocus Pitstop Server pdf-workflow tjekker automatisk for fejl og udbedre fejl i pdf’er. Et opsat system sparer dig for tid og penge og giver bedre og mere ensartede produkter.
Læs mere her: Pdf guide: pdf-tjek/-korrektion med nemt automatisk workflow


Få gode gennemtænkte produkter til tiden, når din freelance grafiker ved hvad han laver

Jo flere punkter din grafiker kan, jo bedre produkter får du. Jo færre steder skal du gå hen, for at få dine produkter. Lever din grafiker op til alle punkter, behøves du kun gå et sted hen, for at få lavet dine produkter.

Hvor mange punkter lever din freelance grafiker op til? – Læg meget gerne en kommentar og fortæl om dine oplevelser!

Det giver dig tryghed og ro når du har tillid til at grafikeren ved hvad han laver. Det giver dig tid til udvikle andre produkter.

Grafiker & fotograf | Een kasket, men flere kasketter på = flere fordele for dig.     Læs også:  Fotograf og grafiker – Det giver dig disse fordele


Ring og hør hvad du gerne må forvente af din grafiker

Ring på 3027 6444 og hør nærmere om: Have høje forventninger til din grafiker og få høj kvalitet og gennemtænkte produkter til tiden.

Du er også meget velkommen til at få 15 minutters gratis snak om du rammer din kundetype, så du vil kunne sælge mere og få flere loyale kunder

Du er også velkommen til at kontakte mig ved at …

  1. sende en mail til kontakt@grapida.dk.
  2. bruge min kontaktformular.

Jeg glæder mig til at høre fra dig!


Få faglig viden du kan tjene penge på

Bliv medlem af det visuelle kommunikations fællesskab Sælg Mere Gruppen og få besked hver gang der er ny faglig viden, om grafisk produktion og visuel kommunikation, du kan tjene penge på.

Se flere blogindlæg her:


Kunde du lide hvad du læste og så? – del det med andre: Facebooktwitterlinkedinmail

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få større salg + flere loyale kunder + spar penge

Få analyseret din markedsføring og få konkret viden til, hvor og hvordan der kan optimeres, og hvilken kundetype du skal vælge. Du får større salg og tiltrækker flere loyale kunder.

Jeg skal som kommende certificeret Emotionelle Kundetyper ekspert, bruge mindst 4 cases, til at blive endnu skarpere på, at hjælpe dig med at sælge mere og tiltrække flere loyale kunder.

Bestil senest 01/11 2019 og få spar 40 %
Bestil senest 01/12 2019 og få spar 20 %

40 % RABAT: Pris 2.996 kr. – SPAR 1.996 kr.


Klik her og læs om fordelene: Emotionelle kundetyper – Få flere loyale kunder, sælg mere

Ring i dag på 3027 6444,
send mig en mail, brug min kontaktformular
eller kig ind i Gerritsgade 8, 1. i Svendborg

Få faglig viden du kan tjene penge på

Bliv medlem af det visuelle kommunikations fællesskab Sælg Mere Gruppen og få besked hver gang der er ny faglig viden, du kan tjene penge på.