Reklame | Kend din kundetype for at lave en god og sikker, målrettet reklame og sælg mere. Undgå at spilde tid og sabotere dit salg med en dårlig reklame.
Det er vigtigt at du kender og rammer din kundetype med din reklame og din visuelle kommunikation, for at tiltrække flest mulige til det du sælger.
Når du kender din kundetype, ved du præcis hvordan du skal markedsføre dig og på hvilke platforme du skal gøre det. Det er på de platforme din kundetype er på og de foretrækker. Du ved hvilken slags grafisk design, grafik, billeder og tekst de foretrækker og hvilke der blot skræmmer dem væk. Det gør din markedsføring hurtigere at fastlægge og du opnår langt bedre resultater, sælger mere og undgår at spilde tid og penge.
Det er meget forskelligt hvad de forskellige kundetyper, synes er interessant og hvad der giver dem lyst til at købe.
Inden du laver din reklame, er det derfor vigtigt at du:
- Får fastlagt din kundetype
- Når din kundetype er fastlagt, skal du fastlægge din visuelle identitet ud fra den kundetype du går efter
- Din kundetype afgør hvordan du skal reklamere og på hvilke platforme du skal målrette din reklame efter
- Din markedsføring og generelle visuelle kommunikation, danner derefter base for udførelsen af din sikre kvalitets reklame.
Målrettet og sikker reklame
Når din reklame er målrettet præcist mod din kundetype, rammer du nøjagtig det som din kundetype gerne vil have. De vil føle at lige præcis du og dine produkter kan levere det de ønsker og eftersøger. Det giver interesserede kunder og mere loyale, tilfredse kunder, der vender tilbage og køber mere.
Hvis du i dag ikke rammer præcist din kundetype, kan du bruge dine reklamepenge langt mere effektivt. Du vil spare penge og tid ved at kende din kundetype og markedsføre din reklame direkte mod den.
Gå målrettet efter een kundetype
Det er derfor meget vigtigt at gå målrettet efter een kundetype, så du tiltrækker den kundetype, frem for at forsøge at tiltrække flere. Det sidste kan resultere i at du samlet tiltrækker færre, når du ikke rammer præcist. Selvom du målrettet går efter een kundetype med din reklame og markedsføring, vil du stadig tiltrække andre kundetyper.
Vil du vide mere om din reklame rammer din kundetype?
Ring uforpligtende til mig allerede i dag på 3027 6444. På kontakt@grapida.dk eller brug min kontaktformular. Kontakt mig og få hjælp til at sælge mere, og lave en god, sikker og målrettet reklame.
Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling
Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation
Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.
Du kan ALTID melde fra igen.
Få mere gratis viden i disse blogindlæg
Univers – Lær alt om universet i: Det levende univers
Univers – Lær alt om universet Det levende univers er en engageret og letforståelig introduktion til universet, skrevet med de fysisk-astronomiske briller på. Forfatterne Helle og Henrik Stub fortæller om stjerner og planeter; galakser og kvasarer; stjernefødsel og stjernedød; de fysiske love og spekulationerne, også sat ind i et historisk perspektiv. Desuden beskrives astronomernes målemetoder. Se…
Fotograf, grafiker og markedsføringsuddannet giver dig disse fordele
Fotograf, uddannet grafiker OG markedsføringsuddannet, og derved praktisk erfaring med både fotografering, grafisk produktion og markedsføring. Giver det dig fordele? Ja, det gør det. Det har flere fordele for dig og dine fotos, når din fotograf er uddannet grafiker og markedsføringsuddannet. Så ved din fotograf: 1. hvordan man farvejusterer til tryk og skærm og hvilke…
Bøger | Derfor skal du bruge videoer af dine bøger
Bøger | Video om hardcoverbogen Gastronom. ©Grapida v/Stig Bing Videoer af mine bøger – Hvad får jeg ud af det?, spørger du måske: Spørg dig selv derefter: Bliver min bog set og husket nok, og er du godt tilfreds med salget af din bog? Får jeg fortalt mine kunder hvilken værdi de får med min…