Site icon Grapida

Udendørs skilte | 9 tips til en sikker kampagne

Udendørs skilte kampagne | Læs her 9 sikre tips og tricks til hvordan du får en sikker gadeskilt kampagne, der får kunder ind i din virksomhed.

Udendørs skilte kampagne: få sikre tips til din skilte kampagne

1. Først og fremmest: Find ud af hvad du gerne vil opnå med din kampagne

Eksempelvis, om det er at fysisk trække flere kunder ind i din virksomhed eller generelt skabe opmærksomhed om din virksomhed. Det kan være du har et bestemt produkt, du vil gøre opmærksom på.

2. Definer din kundetype

Hvem er det du gerne vil skabe kontakt til, med din kampagne og din generelle marketing og øvrige markedsførings produkter.

3. Målret din udendørs skilte kampagne

Opnå kontakt til din målgruppe og opnår det du ønsker med din gadeskilt kampagne.


  Læs også: GADESKILT | LÆS HER OM 7 FORDELE VED ET GADESKILT


4. Fastlæg din virksomheds visuelle udtryk

Der skal være overensstemmelse mellem det visuelle udtryk og din virksomheds brand. Forbrugeren skal kunne visuelt genkende det visuelle og forbinde det med din virksomhed. Hvis du eksempelvis har eksklusive produkter, skal det også afspejles i dit visuelle udtryk i din gadeskilt kampagne.

5. Keep it simple – gør det enkelt

Kunden skal hurtigt kunne kode dit budskab af. Et godt råd i den forbindelse er: Kill your darlings. Jo mere der er på dit udendørs skilt jo større risiko er der for at du ikke får dit budskab igennem. Det gør at du ikke får den ønskede effekt.

6. Lav materialet til gadeskiltet

Jeg vil anbefale Adobe InDesign til at lave opsætningen af dit gadeskilt i. Skal du bruge fotos, vil jeg anbefale Adobe Photoshop til billedbehandlingen. Illustrationer laver du bedst i Adobe Illustrator. Få printet indholdet til dit gadeskilt ud.

7. Placer gadeskiltet

Sæt dit gadeskilt, hvor du får størst mulig synlighed til din kundetype.

8. Følg op

Følg din gadeskilt kampagne op med tilsvarende indhold på sociale medier, eksempelvis på Facebook. Derved kan kunden genkende det og blive mindet om det. Det giver den største effekt.

9. Evaluer kampagnen

Opnåede du det du ville? – Hvad virkede, hvad gjorde ikke? – Hvor kan du gøre det bedre næste gang? – Hvad kan du tage med fra kampagnen, til andre kampagner?

Udendørs skilte – Vigtigt at dit hovedbudskab kommer igennem. Her er det, at her ligger en grafisk designer og fotograf der er marketinguddannet ved Institut for Kundetyper.

Er du i tvivl om noget med din udendørs skilte kampagne?

Kunne du bruge noget hjælp til din gadeskilt kampagne/noget du er i tvivl om? Så ring helt uforpligtende til mig på 44 102 112 eller kontakt migkontakt@grapida.dk


Få mere gratis viden i disse blogindlæg

VM Cross Triatlon | Svendborg var vært bag det store arrangement

VM Cross Triatlon | Svendborg – Her kan du se en masse billeder fra arrangmentet, der blev perfekt afviklet og Svendborg fik vist sig fra sin skønneste side. Vejret var perfekt, med sol uden det blev for varmt, med en svag brise. De eneste der kom i “modvind” var svømmerne, da de var på udvejen…

Læs mere >>

Bogudgivelse guide | Brug disse 20 funktioner og spar tid

Bogudgivelse guide | Når du skal lave en bog eller en anden udgivelse, er der 20 funktioner du kan bruge for at spare tid, undgå fejl og dermed gøre det nemt for dig selv. Med lidt viden – som du får kendskab til herunder – og et minimalt tidsforbrug på at udføre det, kan du…

Læs mere >>

5 vigtige valg ved frisørfotooptagelse til fagbog

Frisørfotooptagelse til frisøruddannelsesbog taget “on location” på SDE (Syddansk Erhvervsskole), frisørskolen i Odense. I den forbindelse blev der lavet nogle valg, så resultatet ville blive så optimale som muligt, så eleverne bedst muligt kan afkode, hvad teknikkerne er. Inden optagelserne blev det valgt at få undervisere fra frisørskoler til at lave opstillingerne, så fagligheden var…

Læs mere >>

Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling

Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.


Tips: Undgå en af disse to visuel kommunikations fejl

De fleste virksomheder* skader deres eget salg med en af disse to fejl

– Oftest uden at opdage det

FEJL 1: EGOCENTRERET VISUEL KOMMUNIKATION – dvs. grafisk materiale, fotos og markedsføring, som man selv kan lide, fremfor at målrette det, mod det ens kundetype kan lide.

2: BEHAGESYG VISUEL KOMMUNIKATION – dvs. grafisk materiale, fotos og markedsføring, der alene bygger på data. Det målrettes mod det de fleste kan lide, og ikke mod det ens kundetype kan lide.

*95 % af danske virksomheder skader deres salg

TILBUD: 20 minutters gratis rådgivning af grafisk designer

Ring til 44 102 112 og få 20 minutters gratis rådgivning af Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, og grafisk designer Stig Bing.
Find ud af, om dit grafisk materiale, fotos og hele markedsføringen har en af de to fejl, de fleste virksomheder laver. Få også at vide, hvordan du sikrer dig mod, at lave en af de to fejl.

Del indhold
Exit mobile version