Oversigtskort hjælper dine kunder med at finde din virksomhed, butik eller forening – læs her hvordan du med oversigtskort kan skabe værdi for dine kunder, der hjælper til at give dem lyst til at købe og din virksomhed bliver set.
Oversigtskort siger mere end 1.000 ord
Man siger et billede siger mere end 1.000 ord. På samme måde er det med et oversigtskort. Her kan du visuelt fortælle en hel masse til dine kunder, i stedet for en lang tekst. Hvis du fx skulle beskrive med ord, hvor parkeringspladserne ligger i forhold til virksomheden, og hvilken vej man skal gå derhen, vil det kræve en del tekst. Det ville give mange flere muligheder for misforståelser og de færreste ville reelt læse eller forstå det.
På kortet ovenover kan du hurtigt afkode:
- Hvilken by virksomheden ligger i.
- Der er mange parkerings muligheder tæt på.
- Hvilken parkeringsplads der er mest optimal at parkere på og hvordan du kommer hen til virksomheden, fra parkeringspladsen.
- Der er en togstation lige i nærheden.
- Du får også indblik i hvor langt der er ud fra afstandsviseren.
- Hvad de enkelte gader omkring hedder.
- Hvad vej kortet vender i forhold til nord-syd.
- Du får af vide hvilket virksomhed det er.
- Hvor virksomheden præcis ligger.
- I hvilken bygning virksomheden ligger i.
Brug oversigtskort som en naturlig del af din service. Placer dem hvor de giver størst værdi og hjælp for dine kunder. Sæt dem fx i dine publikationer, på din virksomheds hjemmeside, Facebook-side, på flyers, kataloger, rollups, gadeskilte. Mulighederne er mange.
Derfor er oversigtskort vigtige for virksomheder
Du får skabt værdi for dine kunder, og gjort opmærksom på din virksomhed. Det gør at du bliver set. Og vigtigst af alt, du hjælper dine kunder og undgår at kunderne går andre steder hen.
Ved at lave dine egne kort, fremfor for at bruge et standardkort, kan du:
1. Fremhæve lige præcis det du gerne vil have fremhævet. Det der kan skabe værdi for netop dine kunder og vil hjælpe med at give dem lyst til at købe.
2. Du kan tilpasse dine kort til din kundetype og på den måde være sikker på at flest mulige forstår og kan afkode dine kort. Derved bliver du sikret at flest mulige, finder frem til din virksomhed.
3. Du kan hjælpe dine kunder til at finde din virksomhed, butik eller forening, så optimalt som muligt.
4. Tilpasse dine oversigtkort, til at få designet og farver til at passe til din designlinje. Derved skaber du genkendelighed, der gør at dine kunder hurtigt afkoder, at det er din virksomhed der henvises til.
5. Du kan lave dine oversigtskort med lige netop det udsnit du synes, giver den bedste hjælp til dine kunder.
6. Der kan til dit oversigtskort tilføjes interaktivitet, som gør at du kan gøre områder i dit kort aktive. Områder bestemt af dig, hvor brugeren kan klikke sig frem til fx andre sider på din hjemmeside, og få mere at vide.
Du kan med andre ord, lave kortene præcis som du ønsker, til glæde og hjælp for dine kunder og for at din virksomhed bliver set og fundet bedst muligt.
Psykiatrien i Region Syddanmarks oversigtskort hjælper deres brugere
Psykiatrien i Region Syddanmark, hjælper nu deres brugere og deres pårørende med at finde deres afdelinger. De skaber derved værdi for deres brugere. De har fået lavet mere end 25 oversigtkort der tydeligt viser hvor alle deres afdelinger er og især vigtigt: hvor der er parkeringsmuligheder lige i nærheden og præcis hvor indgangene er.
Oversigtskortene er lavet ud fra de frie kortdata der blev givet fri i 2013. Kortene bliver løbende opdateret.
Der blev truffet nogle valg i forbindelsen med Psykiatrien i Region Syddanmark kort
1. Kortene skulle kunne produceres, så materialet også fremadrettet kan bruges til store størrelser. Derfor blev der valgt at kortene skulle laves i vektor-format. Det gør at kortene kan skaleres uendeligt uden kvalitetstab.
2. For at kortene blev så billige som mulige, blev der opsat en effektiv produktionsgang.
3. Grafisk blev der truffet nogle farvevalg der gør det så nemt som muligt, for kunden at afkode kortet. Derved kan kunden nemmest muligt finde din virksomhed.
4. Kortene blev lavet i CMYK farveformatet der er til tryk. Det gør at farverne i kortene ser ens ud, uanset om det til tryk eller bruges digitalt, fx på Facebook.
Er du i tvivl om noget med dit oversigtskort?
Kunne du bruge noget hjælp til dit oversigtskort til dit firma, butik eller forening, eller er der noget du er i tvivl om? – Måske du gerne vil have flere oversigtskort-tips? – Så ring helt uforpligtende til mig på 44 102 112 eller kontakt mig på kontakt@grapida.dk. Måske du blot har brug for et gratis råd
Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling
Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation
Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.
Du kan ALTID melde fra igen.
Få mere gratis viden i disse blogindlæg
Frisør fotoshoot – derfor var det vigtigt at tage det “on location”
Frisør fotoshoot til frisøruddannelsesbog taget “on location” på EUC Syd, frisørskolen i Aabenraa. I den forbindelse blev der taget nogle valg, så resultatet ville blive så optimalt som muligt. Så eleverne bedst muligt kan afkode, hvad teknikkerne er. Og valgt at det skulle foregå “on location”. Godt forarbejde Opsætningen blev i bedste tv-køkken-stil, lavet inden fotooptagelserne. På…
Bøger og publikationer – sådan sælger din udgivelse bedst
Bøger og publikationer er vigtige når du skal formidle viden, budskaber eller sælge dine produkter. Er der noget du skal tage højde for og gardere dig mod, når du skal tilrettelægge din bog eller din publikation, udover det faglige og tekstkorrektur og hvilken slags udgivelse det er? Ja, det er der. Læs hvad det er…
Fotograf, grafiker og markedsføringsuddannet giver dig disse fordele
Fotograf, uddannet grafiker OG markedsføringsuddannet, og derved praktisk erfaring med både fotografering, grafisk produktion og markedsføring. Giver det dig fordele? Ja, det gør det. Det har flere fordele for dig og dine fotos, når din fotograf er uddannet grafiker og markedsføringsuddannet. Så ved din fotograf: 1. hvordan man farvejusterer til tryk og skærm og hvilke…