Grafisk designer, der er Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, hjælper dig til at sælge mere og få flere og mere loyale kunder, med dine grafiske publikationer og produkter. Den sikre vej dertil, er med den danske udviklet metode Emotionelle Kundetyper®, der har opdelt kunder i fire segmenter og givet dem hver sin farve. Rød, gul, blå og grøn. Med metoden undgår du at saboterer dit salg.
Læs mere om det herunder og gå ikke glip af tipset om hvilke to fejl rigtig mange virksomheder laver, som du kan undgå ved at læse videre herunder.
Fire basisfarver, og det handler det netop om. I basis handler det om at snakke samme sprog. At have det samme basisfarve-sprog, som dine kunder. Du sælger mere og får flere og mere loyale kunder, ved at kommunikere sikkert og præcist, til andre med samme basisfarve-sprog. Når vi alle køber, køber vi meget på følelser. Det der gør os trygge, blot med forskellige behov.
For en billig pris, får du en sikker metode, til nemt at kommunikere til kunder i købssituationer – Det som store virksomheder opnår, ved at bruge store reklamebureauer. Metoden er blot til en væsentligt lavere pris, hvad der kommer små og mellemstore virksomheder til gode. Metoden fortæller dig tilmed præcist og konkret hvordan og hvor du skal kommunikere, og lige så vigtigt, hvad du ikke skal gøre, hvor du risikerer at saboterer dit salg.
Det giver rigtig meget mening
– Da jeg selv først hørte om metoden, var jeg selv en anelse skeptisk. Da jeg lærte metoden mere at kende, tænkte jeg: – Nå, sådan, ja, selvfølgelig. Det er så enkelt og giver rigtig meget mening. Jo mere jeg bruger metoden, jo nemmere og jo mere rigtigt bliver det. Sådan oplever mange det på samme måde.
Man siger at dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Hvis ingen ser dig og dine produkter sælger du ikke noget. Er din reklame og publikation dårlig, sælger du. Blot ikke i det omfang, du kan med en god målrettet markedsføring.
Bedst er det at gå den sikre vej og lave en publikation eller andre markedsføringsprodukter, der er præcist målrettet til én kundetype. Hvis du i dag ikke rammer præcis din emotionelle kundetype, kan du lave markedsføringen langt bedre og bruge din tid og penge langt bedre. Du vil opnå at bruge færre penge, spare tid, sælge mere og få mere loyale kunder. Dette ved at kende din kundetype og og målrette dine publikationer, markedsføring og branding, direkte mod din kundetype.
Grafisk designer målretter dine publikationer, markedsføring og branding mod én kundetype
Det handler om, at du skal målrette dine publikationer, markedsføring og branding mod én kundetype. Det er meget forskelligt hvad de forskellige emotionelle kundetyper, synes er interessant. Hvad de kan lide at se og høre. Hvad der derfor giver dem lyst til at købe og især lyst til at komme igen. Både kvinder og mænd kan være de fire forskellige emotionelle kundetyper og er afhængig af hvad de gerne vil købe.
De fleste mennesker har nemlig alle fire kundetypeprofiler i sig, når de køber. Langt de fleste har dog en kundetype de mest er. Samtidig med at de indeholder mindre dele af de andre kundetyper. Fx har de fleste en del af den grønne kundetype. Den grønne del viser sig, når en forbruger søger produkter, der kan sikre at deres dagligdag ikke ændrer sig, og ting bliver ved med at være som de plejer at være. Det kan eksempelvis sikres ved køb af forsikringer.
De vil henvende sig ubevidst, når dine publikationer, markedsføring og branding sender et signal om, at du er en grøn kundetype virksomhed. Det gør de, fordi de ved at du kan levere sikre “grønne” produkter. De vil henvende sig igen, fordi de ved, at du er leveringsdygtig, i det de ønsker og føler sig tryg og hjemme i.
Derfor er det vigtigt at du rammer lige præcis din emotionelle kundetype med publikationer, markedsføring og al jeres visuelle kommunikation. Det vil tiltrække flest mulige af lige præcis jeres kundetype, når de fx søger efter sikre gennemtænkte produkter.
Få fastlagt hele den visuelle fremtoning
Emotionelle Kundetyper® metoden sikrer, at det bliver fastslået, hvilken kundetype du skal rette dine publikationer, markedsføring og branding imod. Du får også konkret, meget detaljeret at vide, hvordan du gør, altså med alt. Det vil sige fra logo, design-stil, farver, illustrationer, billeder, tekst, henover hvilke SoMe og andre medier man skal rette sin markedsføring mod.
Alt bliver fastlagt
Hvordan dine publikationer, såsom bøger, brochurer, kataloger og magasiner skal være. Selv din egen fremtoning, påklædning og ageren bliver fastlagt. Også virksomhed- og butiksindretning får du indsigt i.
Tips: Undgå en af disse to markedsførings fejl
De fleste virksomheder saboterer deres eget salg med en af disse to fejl
– Oftest uden at opdage det
- FEJL 1: Narcisistisk markedsføring – dvs. markedsføring, som man selv kan lide, fremfor at målrette det, mod hvad ens kundetype kan lide.
- FEJL 2: Slesk markedsføring – dvs. markedsføring, der alene bygger på data. Det målrettes mod det de fleste kan lide, og ikke mod hvad ens kundetype kan lide.
GRATIS: 20 minutters gratis afklarende telefonsamtale
Ring til 44 102 112 eller kig ind til en kop kaffe i Gerritsgade 8, 1. i Svendborg og få 20 minutters gratis rådgivning af Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, og grafisk designer Stig Bing.
Find ud af, om dit grafiske design, fotos og hele markedsføringen har en af de to fejl, de fleste virksomheder laver. Få også at vide, hvordan du sikrer dig mod, at lave en af de to markedsførings fejl.
Sikre dig ved at bruge en Kundetypeuddannet grafisk designer & fotograf
Du får alt at vide hvad du skal gøre, og lige så vigtigt, får du også at vide, alt hvad du ikke skal gøre. Her er det en stor fordel at bruge en Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper. En grafisk designer & fotograf, der er specialist i publikationer. Der både kan hjælpe dig med at fastslå din kundetype, fortælle dig hvad du skal gøre og ikke gøre, og producere dine grafiske publikationer målrettet efter din kundetype.
Dermed skal du kun gå et sted hen, for at få al den hjælp du har brug for, og du får en gennemtænkt rød linje i dine publikationer. Alt bliver målrettet til netop din kundetype.
Du bliver guidet sikkert igennem og du er derefter på rette vej til at få vækst og få flere og mere loyale kunder. Du undgår at saboteres dit salg. Læs mere her, om hvordan de fire kundetyper er og hvordan det hjælper dig til at undgå at sabotere dit salg.
Resumé
- Sælg mere og få mere loyale kunder med den sikre metode Emotionelle Kundetyper, der er brugt af mange
- Ved nærmere bekendtskab, giver det mening
- Få fastslået din kundetype og derudfra hvordan du skal lave dine publikationer, markedsføring og branding
- Målret alle dine publikationer, markedsføring og branding mod én kundetype
- Undgå disse to fejl: Narcisistisk markedsføring og slesk markedsføring
- Få 20 minutters gratis rådgivning af Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, Stig Bing.
- Sikrer dig med gennemtænkte produkter og hjælp hele vejen, af en Kundetypeuddannet ved Institut for Kundetyper, grafisk designer & fotograf, der er specialist i publikationer
Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling
Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation
Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.
Du kan ALTID melde fra igen.
Få mere gratis viden i disse blogindlæg
Video | Firmapræsentation med vilde heste og flot natur
Video | Denne video er fra det sydligste Langeland, hvor der er meget smuk natur, og ikke mindst vilde heste. Mette Tolstrup fra MeTour guider og fortæller dig igennem 2 timer, til glæde for både store og små (2020: Turen bliver desværre ikke længere udbudt). Hun ved hvor alle de flotte perler i området er…
5 vigtige valg ved frisørfotooptagelse til fagbog
Frisørfotooptagelse til frisøruddannelsesbog taget “on location” på SDE (Syddansk Erhvervsskole), frisørskolen i Odense. I den forbindelse blev der lavet nogle valg, så resultatet ville blive så optimale som muligt, så eleverne bedst muligt kan afkode, hvad teknikkerne er. Inden optagelserne blev det valgt at få undervisere fra frisørskoler til at lave opstillingerne, så fagligheden var…
E-bog guide: sådan laver du nemt og sikkert en e-bog
E-bog på en nem og sikker måde Får du af og til lavet en publikation, eksempelvis en bog, et katalog, et magasin eller en brochure? Måske du selv har lavet en publikation? Og kunne du eksempelvis tænke dig at give eller sælge en e-bog af publikationen til en kunde, eller lave en e-bog for en…