Spring til indhold

Pdf tjek/korrektion – sådan gør du det sikkert og automatisk

  • af

Automatisk pdf-tjek og -korrektion | Du sparer tid og penge i den daglige produktion og med en sikker metode, får du korrekte pdf-filer, via automatisk preflight af pdf-filer, med softwaren Enfocus PitStop Server.

Pdf guide: 1. Læg din pdf-fil i en mappe. 2. Hent den færdige tryk-klare pdf-fil i en anden mappe.


Enfocus PitStop Server, er et godt værktøj i sig selv. Der hvor du for alvor kan spare rigtig meget tid, penge og få korrekte pdf-filer, er i indstillingerne i admin-delen, hvor softwaren kan stilles til at lave perfekte produkter. Det er her du for alvor kan slibe dit værktøj skarpt, og det der gør forskellen på standard indstillingernes almindelige niveau og det meget høje niveau, du kan opnå ved hjælp af indstillingerne.

Der hvor du for alvor kan spare rigtig meget tid, spare penge og få korrekte pdf-filer, er i indstillingerne i admin-delen, hvor softwaren kan stilles til at lave perfekte produkter.


Når først PitStop Server er sat op og indstillet, skal du blot:

  1. Lægge den pdf-fil du vil have tjekket i en input-mappe
  2. Hente den færdige tjekkede og evt. korrigerede fil i en output-mappe

Der bliver genereret en rapport, hvor du kan se hvad der evt. er fundet af fejl og mangler og hvad der PitStop Server evt. har korrigeret i filen. Rapporten bliver lagt i en særskilt korrektur-mappen.

Alle kan sikkert og nemt lave korrekte filer

Enfocus PitStop server kan indstilles meget nøjagtig til at lave teknisk korrekte pdf-filer, helt uden brugeren har den fornødne tekniske viden, til at tjekke og korrigere filerne. Det mindsker menneskeskabte fejl betragteligt og giver – uafhængigt af brugeren – ensartede filer på ekspert-niveau. Det giver dig sikkerhed for, at de filer der bliver leveret, er som de skal være.

Få et præcist og nøjagtig overblik over eventuelle udfordringer i pdf-filer, i den udførlige preflight-rapport.

Dit produktions-flow bliver meget mere sikkert, ved at rette de mest almindelige fejl helt automatisk, så du kan fokusere på opgaver der kan tages betaling for.

Det mindsker menneskeskabte fejl betragteligt og giver – uafhængigt af brugeren – ensartede filer på ekspert-niveau. Det giver giver sikkerhed på at de filer der bliver leveret, er som de skal være.


Hvordan sætter du et automatisk PDF-workflow op?

1. Definer hvad din pdf-fil skal tjekkes for

Vælg først, hvilke aspekter du vil tjekke for fejl og indstil PitStop Server præcis til det. PitStop Server kan registrere og automatisk korrigere stort set alt i en pdf-fil. For eksempel:

pdf-ikon-grapida-itu-150px
  • Manglende skrifttyper
  • Manglende beskæring
  • Billedopløsning
  • CMYK, RGB- eller spotfarver
  • Farvedækning

Du kan også bestemme, hvad der skal ske med filen, når der opdages en fejl:

  • Ret automatisk fejlen (hvis det er muligt)
  • Vis en advarsel
  • Få Preflight-kontrollen til at undlade at korrigere og vis en fejlmeddelelse

2. Indstil en pdf-fil hot-folder

Definer, hvilken mappe PitStop Server skal tjekke. Det kan være en mappe på en delt disk eller server, så alle på kontoret og netværket kan bruge PitStop Server.

Du kan oprette lige så mange hot-foldere og andre mapper, som du ønsker.

3. Træk og slip, kontroller rapporten

Træk eller kopier blot de pdf-filer,du vil tjekke, til hot-folderen. PitStop Server kontrollerer derefter filen og korrigerer de definerede fejl og lægger de færdige filer i en særskilt mappe. Derudover bliver der generet en rapport, indeholdende de eventuelle fejl der er fundet og de korrektioner der er foretaget i den endelige fil.

Dit produktions-flow bliver meget mere sikkert, ved at rette de mest almindelige fejl helt automatisk, så du kan fokusere på opgaver der kan tages betaling for.


Kan du lave pdf-tjek og -korrektion manuelt?

Det korte svar: Ja, det er muligt manuelt at tjekke og lave mange forskellige korrektioner i en pdf-fil. Det er muligt at lave præcis de samme rettelser, som du kan automatisk med Enfocus PitStop Server.

Er det sjældent du skal have tjekket eller korrigeret en pdf-fil, kan det være måden du skal gøre det på. Enten ved at du selv tjekker den og korrigerer den eller lader en ekspert gøre det for dig.

Det klart hurtigste, mest sikre og giver den bedste kvalitet er, at bruge en ekspert der indstiller PitStop Server løsningen, og få tjek og korrektion af dine pdf-filer, gjort automatisk.


Opsætte speciel pdf-fil hot-folder

Er korrektionerne, der skal udføres, tilstrækkelig mange, udfordrende og forekommer ofte, kan det svare sig at opsætte en speciel hot-folder, til lige præcis den slags filer. Det kan fx være pdf-filer til et bestemt trykkeri, eller filer der er lavet i word, der skal konverteres til ren sort/hvid.

Det klart hurtigste, mest sikre og giver den bedste kvalitet er, at bruge en ekspert der indstiller PitStop Server løsningen, og få tjek og korrektion af dine pdf-filer, gjort automatisk.


Resume

pdf-ikon-grapida-itu-150px
  • Enfocus PitStop server er et sikkert og hurtigt værktøj til automatisk at tjekke og korrigere dine filer.
  • Det er i indstillingerne du for alvor kan hente de mange fordele.
  • Sat korrekt op, giver det helt korrekte kvalitets filer og du sparer rigtig meget tid og penge, ved at få det gjort automatisk.
  • Du kan opsætte alle de forskellige inputs mappe, som du ønsker.


Er du fortsat i tvivl om hvordan du skal tjekke en pdf-fil automatisk?

Længere nede i artiklen kan du få at vide, hvordan du kan sikre dig mod tvivl og tekniske fejl, når du laver grafisk materiale til dig selv eller andre. Få fx hjælp til at lave en e-bog eller hjælp til at tjekke og korrigere en tryk-pdf-fil, så de er 100 % uden fejl. Du kan også få mere at vide her, hvordan du undgår tvivl og tekniske fejl.
Bliv sikret mod tvivl og tekniske fejl med Grafisk Brandslukning™. Ring 44 102 112


De fleste virksomheder saboterer deres grafiske materiale fremstilling med en af disse to fejl

FEJL 1: Stikke hovedet i busken fremstilling

– dvs. lukke øjnene for fejl og håbe på, at der ikke er tekniske fejl i det grafiske materiale, når der er usikkerhed og tvivl om hvordan materialet skal fremstilles og tjekkes

FEJL 2: Egoistisk fremstilling

– dvs. stresse over at tilrettelægge eller fremstille grafisk materiale i sidste øjeblik og derfor lave og overse fejl, der får det til at brænde på

Sikre dig mod fejl, med adgang til:
✓ Akut support
✓ Akut tjek og korrektion
✓ Sidste øjebliks fremstilling

BASIS pakken giver dig hver måned 1 times support, tjek af to produkter, 1 times fremstilling
Pris 300,- kr. ex moms, ingen binding

GRATIS: Du har 14 dages gratis prøveperiode, så du har intet at miste ved at prøve.

Blik sikret mod fejl med Grafisk Brandslukning™, og vær tryg ved at lave grafisk materiale


Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.

Få mere gratis viden i disse blogindlæg

Reklame – sådan laver du en god reklame

Reklame | Kend din kundetype for at lave en god og sikker, målrettet reklame og sælg mere. Undgå at spilde tid og sabotere dit salg med en dårlig reklame. Det er vigtigt at du kender og rammer din kundetype med din reklame og din visuelle kommunikation, for at tiltrække flest mulige til det du sælger.…

Læs mere >>

Konditorbager – se kun dette om morgenen

Kager og brød er vejen frem hele dagen! Du har det måske på samme måde og vil gerne se billeder af dem hele dagen? Læs længere nede i indlægget hvorfor du kun skal se dem om morgenen. – Hvis der er noget der hitter hjemme ved mig, så er det kager og godt gammeldags hjemmebagt brød.…

Læs mere >>

E-bog guide: sådan laver du nemt og sikkert en e-bog

E-bog på en nem og sikker måde Får du af og til lavet en publikation, eksempelvis en bog, et katalog, et magasin eller en brochure? Måske du selv har lavet en publikation? Og kunne du eksempelvis tænke dig at give eller sælge en e-bog af publikationen til en kunde, eller lave en e-bog for en…

Læs mere >>

Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling


Del indhold

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

En ny award til Grapida

Læs også vigtig information, om Grapidas produktionsaktiviteter, nederst i pop-up’en, INDEN du klikker denne pop-up væk!

Som indehaver af Grapida, er jeg meget stolt over at kunne informere om, at i EU Business News femte årlige Scandinavian Business Awards 2024, er Grapida blevet tildelt award’en:

Best Graphic Design & Marketing Company 2024 — Funen

 


Derudover blev Grapida i 2021, ligeledes af EU Business Awards, tildelt award’en Best Graphic Design & Content Marketing Agency 2021.


 

Vigtig information om Grapidas produktionsaktiviteter 

Samtidig med, kan jeg også informere om, at Grapida har sat sine produktionsaktiviteter på pause på ubestemt tid.
Jeg vil gerne takke alle, som indtil nu, har vist mig den ære og tillid, at lade mig hjælpe jer med små som store grafisk design, foto- og marketingsprojekter.
Grapida hjemmesiden vil ikke blive yderligere udviklet foreløbig, men blot bestå i et stykke tid, hvor alle i den tid derfor kan hente og få gratis viden og tips.

Venlig hilsen Stig Bing, Grapida

kontakt@grapida.dk | Tlf. 44 102 112