Spring til indhold

5 vigtige valg ved frisørfotooptagelse til fagbog

Frisørfotooptagelse til frisøruddannelsesbog taget „on location‟ på SDE (Syddansk Erhvervsskole), frisørskolen i Odense. I den forbindelse blev der lavet nogle valg, så resultatet ville blive så optimale som muligt, så eleverne bedst muligt kan afkode, hvad teknikkerne er.

Inden optagelserne blev det valgt at få undervisere fra frisørskoler til at lave opstillingerne, så fagligheden var helt i orden. Grapida havde fotoudstyr med, så resultatet blev uden forstyrrende elementer i baggrunden og ligner studiefotooptagelser.

Til denne fotooptagelseopgave blev der valgt at bruge frisørhoveder, i stedet for levende modeller, for at fokus ville være på frisurerne og hvordan teknikken skulle være, frem for på modellen.
1. Til denne frisørfotooptagelse blev der valgt at bruge et frisørhoved, i stedet for en levende model, for at fokus ville være på frisuren og hvordan teknikken skulle være, frem for på modellen. Vigtigt er det også at der er stor skarphed, så der bliver mange detaljer. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
Der blev gået tæt på motivet, så eleverne for alvor kan se detaljerne.
2. Der blev gået tæt på motivet, så eleverne for alvor kan se detaljerne. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
 Der blev valgt at bruge en lys baggrund på alle billeder, for at det passer med øvrige fotooptagelser i resten af bogen.
3. Der blev valgt at bruge en lys baggrund på alle frisørfotooptagelserne, for at det passer med de øvrige fotooptagelser i resten af frisørbogen. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
4. Der blev valgt at bruge et frisørhoved med mørkt hår på denne frisørfotooptagelse, for at håret og teknikken stod tydelig frem på det lyse papir. Lys blev indstillet så papiret forsat kan ses på en lys baggrund. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.
Den meget lille dybdeskarphed er med til at få fokus på området der skal fremhæves.
5. Den meget lille dybdeskarphed i denne frisørfotooptagelse er med til at få fokus på området der skal fremhæves. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.

Få mere gratis viden i disse blogindlæg

Reklame – sådan laver du en god reklame

Reklame | Kend din kundetype for at lave en god og sikker, målrettet reklame og sælg mere. Undgå at spilde tid og sabotere dit salg med en dårlig reklame. Det er vigtigt at du kender og rammer din kundetype med din reklame og din visuelle kommunikation, for at tiltrække flest mulige til det du sælger.…

Læs mere >>

Gratis e-bog af din egen publikation | tjen penge på e-bogen

Gratis e-bog du kan tjene penge på eller skabe glæde med | En e-bog kan være en publikation der sælges enten sammen med en papirbog eller alene. Du kan også lave en e-bog af andre publikationer, eksempelvis et katalog, magasin, brochure, folder, hæfte og lignende. Kun fantasien sætter grænser. Læs længere nede i indlægget om…

Læs mere >>

Bøger og publikationer – sådan sælger din udgivelse bedst

Bøger og publikationer er vigtige når du skal formidle viden, budskaber eller sælge dine produkter. Er der noget du skal tage højde for og gardere dig mod, når du skal tilrettelægge din bog eller din publikation, udover det faglige og tekstkorrektur og hvilken slags udgivelse det er? Ja, det er der. Læs hvad det er…

Læs mere >>

Bliv klogere på markedsføring og grafisk fremstilling

Gå ikke glip af mere gratis viden om visuel kommunikation og grafisk materiale fremstilling

Få tips og tricks med viden om visuel kommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og gå ikke glip af at få at vide, når der er flere gratis tips og tricks med viden om visuel kommunikation. Bliv også klogere på grafisk materiale-, fotos – og markedsførings fremstilling.

Du kan ALTID melde fra igen.

Del indhold

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *